Saturday, July 30, 2011

Coques de recapte


El divendres a la nit vam improvisar un sopar amb el Joan Carles i el Santi. Vaig fer una mena de coques de recapte, per variar de les pizzas, quelcom que he repetit massa sovint aquest mesos, pot ser per la comoditat o pot ser perquè surten molt econòmiques.

El secret, en el meu cas, es la massa, que faig amb la Thermomix:

Dos mesures d'aigua, un raig d'oli, set mesures de farina, un sobre de llevat concentrat de forner i sal.
Afegim els líquids i programem un minut a velocitat 2 i temperatura 40.
Afegim la resta d'ingredients i programem dos minuts a velocitat d'espiga.
Ho aboquem tot sobre la fusta de treball i ho dividim en una, dues o tres boles, segons ens agradi de gruixuda la massa.
Deixem reposar fins que dobli el volum.
Estirem la massa sobre un paper de forn i la col·loquem a la safata.
Només resta farcir-la del que més ens agradi.
Per les coques hi vaig afegir una mica més d'oli a la massa i la vaig deixar més fina del que acostumo a fer.

Les vaig fer d'espàrrecs verds amb formatge de cabra i espinacs, de ceba, pebrot, tonyina, tàperes, olives verdes i rúcula en cru i de tomàquet a rodanxes, mozzarela anxoves i olives negres.

Els espàrrecs, la ceba i el pebrot els vaig passar prèviament per la paella i les espinacs les hi vaig afegir als tres darrers minuts.

Les coques van quedar exquisides, del sopar no puc dir el mateix. Però això és quelcom habitual aquests dies.

No comments: