Thursday, January 5, 2012

Agut


Per curioses y afortunades circumstàncies em trobo aquests dies fent la feina de guia turístic. Avui, seguint els desitjos de la convidada toca quelcom ben típic: “tablao”.

He de reconèixer que m’he acostat tard i de forma incompleta al flamenc, però cada cop em mereix més respecte, així que amb el meu escàs coneixement m’adreço als Tarantos, la única sala que conec, si més no de nom.

Arribem just per la funció de quarts de nou així que prenem una cervesa per fer temps per la següent.

L’experiència ha estat més que satisfactòria, el temps ha passat volant i em quedo amb ganes de repetir, però ara toca cercar algun restaurant, doncs la gana, no massa, es far notar.

Ens dirigim cap al Born i de casualitat ens trobem davant de l’Agut

Pot ser fa més de vint anys que no hi havia estat, així que aquesta és una gran ocasió per refrescar la memòria i un bon exemple de restaurant tradicional de Barcelona.

Per començar i compartir unes carxofes arrebossades(10,25€), mentre degustem una exquisida brandada que ens ofereixen i que refresquem amb una copa de cava.

Per seguir, i també compartit, uns calamarsets a la planxa amb botifarró de ceba i pinyons (12,75€) i un civet de porc senglar amb codonyat.

Per beure vàrem triar un acceptable Reina Elionor de la Terra Alta (14,50€).

Poc fi l’oli de les carxofes, remarcable en el seu barroquisme i recomanable l’estofat i els calamar bons, però el botifarró anecdòtic.

En general vàrem gaudir, amb un servei agradable i una sala prou acollidora, tot plegat, amb un xarrup de Grappa i un sorbet de postres 70,74€.

Agut
Gignàs, 16
08002 Barcelona
Telf. 933 15 17 09
http://www.restaurantagut.com

No comments: