Tuesday, October 26, 2010

De Blauwe Hollander, Amsterdam

De BlauweSeguim a Holanda, doncs amb l’excusa de la Marató d’Amsterdam m’he escapat uns dies als Païssos Baixos. Feia temps que no hi estava, havia quedat una mica saturat, doncs durant una època els havia visitat sovint.

Així que vaig aprofitar per córrer i visitar dos del museus que conec més bé, el Maurithuis i el Rijks, que un dia havia estat un gran edifici quasi exclusivament destinat a una obra, la diürna Nachwag, que apareixia majestuosa al final d’una llarga galeria a la primera planta.

Ara el Rijks està en obres, jo ja n’he viscut dues, i ara només es pot gaudir d’una versió concentrada de la col·lecció.

Abans la il·luminació i la museística era potser dolenta, però acostumaves a estar pràcticament sol, fora de les sales més “famoses”. Crec recordar que era a l’ala nord del soterrani, ara anomenada ala Philips, on es trobaven les peces de la India, on mai no hi havia ningú, i on havia gaudit d’una forma quasi mística de certes peces que conservo al meu record.

Bé, doncs, si esteu a la vora de la Leiseplein, a tocar el Rijks, l’únic restaurant on trobareu menjar holandès és:

De Blauwe Hollander
Leidsekruisstraat, 28
1017 RJ Amsterdam
020-627 05 21
www.deblauwehollander.nl
Us recomano una guarnició de col vermella amb poma, que serveixen en un parell de plats. El xef es va negar a donar-me la recepta, però jo ja us proposaré una versió en un proper post.

No comments: